9 טיפים לטיפול טבעי, ללא ריטלין, בהפרעות קשב, ריכוז והתנהגות אצל ילדים

למה עדיף לנסות טיפול טבעי בהפרעות קשב, ריכוז והתנהגות, לפני שמתחילים עם ריטלין

אם גם הילד/ה שלך אוהב/ת להשתולל, וגם את דואגת שמא מערכת החינוך תתחיל ללחוץ עליך לתת לו/ה ריטלין, וגם את מעדיפה לנסות קודם אפשרויות אחרות – המאמר הזה הוא בשבילך!
כל השיטות הבאות קלות + זולות + טבעיות, ואני מבטיחה לך שאם תתמידי בהן מספר שבועות תוכלי לראות שיפור – הילד/ה שלך תהיה רגוע/ה יותר ושמח/ה יותר, ויהיה לו/ה קל יותר בחיים ובלימודים.
 

טיפול טבעי בילדים עם הפרעות קשב, ריכוז והתנהגות - שלב האלימינציה

מה שהילד/ה שלך אוכל/ת משפיע מאוד על הקשב והריכוז שלו!
מאמר אחר שכתבתי עוסק רק בנושא התזונה לילדים עם הפרעות קשב, ריכוז והתנהגות, אבל התקציר הוא -
1. לוותר, אם אפשר לחלוטין, על סוכר לבן ועל קמח לבן. זה הטיפול כי פשוט, הכי אפקטיבי והכי מיידי בהפרעות קשב, ריכוז והתנהגות, משום שגם הסוכר הלבן וגם הקמח הלבן הופכים מיד לאנרגיה זמינה בגופו של הילד/ה, וכתוצאה מכך הם מאבדים שליטה ומשתוללים. את הקמח הלבן אפשר להחליף במלא – פשוט לא להכניס יותר הביתה לחם, פיתות, עוגות, או אפילו קמח לבן. לקנות הכל מלא. גם אם תהיינה בהתחלה תלונות בבית – בסוף מתרגלים. צריך להבין שכולם עושים זאת ביחד למען הילד/ה שסובל/ת.
ואותו כנל עם סוכר וממתקים – אפשר להחזיק תמיד בבית פירות יבשים, להכין עוגות עם קמח מלא וסילאן, או להכין בבית מתוקים בריאים אחרים (הנה לינק עם כמה רעיונות). כך חוסכים גם את המריבות והנדנודים על כמות הממתקים שמותר או אסור לאכול.
2. ניקוי רעלים. 7 טיפים לניקוי רעלים יש במאמר הזה, אבל אם רוצים לעזור לילד/ה שלך להרגיש טוב יותר ולהתנהג טוב יותר, הייתי מסתפקת בניקוי כבד הנה הלינק. מדובר בכף שמן זית עם חצי לימון בחצי כוס מים, דבר ראשון על הבוקר. אולי לא הכי כייף, אבל אם חושבים על זה בתור לשתות כף מהרוטב לסלט זה קל יותר, ואם תגידי לו/ה שזו תרופה במקום ריטלין – בכלל עדיף (:
 

מה עוזר לטפל באופן טבעי בהפרעות קשב, ריכוז והתנהגות אצל ילדים

3. חליטות מרגיעות יעזרו לילד/ה שלך להוריד הילוך בטוב. הכי אני ממליצה על חליטות פסיפלורה וקמומיל או בבונג. אלו חליטות טעימות ומתקתקות, שלא צריך להוסיף להן סוכר, ויהיה קל וטעים ליל/ה שלך לשתות אותן במשך היום. פשוט לקנות את העלים בכל חנות טבע, להוסיף מים רותחים לכף גדושה של עלים בקנקן גדול, להניח על השיש להתקרר, ולשתות במשך היום. אפשר לשים להם חליטה במקום מים בבקבוק שהם לוקחים לבית הספר, אפשר לתת להם לפני האוכל או מיד כשמגיעים מבית הספר או מהגן, וגם אם הגדולים שותים מהחליטה – זה רק טוב. רעיונות נוספים לצמחי מרפא יש במאמר הזה.
4. לאזן ולחזק את המוח ומערכת העצבים עי אומגה 3. אנחנו אמורים לצרוך גרם 1 של אומגה 3 על כל גרם 1 של אומגה 6. בפועל, בתזונה המודרנית, במקום שהיחס יהיה 1:1 הוא לרוב 1:30 !!! אומגה 3 משפיעה לטובה על כל התפקודים בגוף, ובעיקר על התפקוד של המוח. לכן, אם רוצים לשפר את תיפקודים כמו קשב וריכוז, יחד עם מצב הרוח – מומלץ ביותר לקחת אומגה 3. אם השימוש הוא טיפולי – להפרעות קשב, ריכוז והתנהגות, למשל, אבל גם לדיכאון, לדלקות בגוף, ולמצב הלב, מותר, ואפילו רצוי לצרוך כל יום 3 גרם של אומגה 3, ואפילו 6 גרם. כשקונים אומגה 3 לילדים כדאי לקנות קפסולות לעיסות. הנה לינק לאיפה אפשר לקנות אומגה 3 לילדים בזול.
5. חיזוק והרגעה של הילדים עי קריסטלים. לא חייבים להאמין בזה, אבל מדובר באבנים ממש יפות והילדים אוהבים אותן. שני מחנות הקריסטלים הנהדרת סטונאייג' ברמת גן, ממליצה על פלורייט, כלצית כחולה ולברדורייט כטיפול טבעי מחזק ומרגיע לילדים שסובלים מהפרעות קשב, ריכוז והתנהגות. מדובר בקריסטלים לא יקרים, שאפשר לשים בכיס של הילד, מתחת לכר, או אפילו בבקבוק המים שלו (אבל עדיף להתייעץ קודם עם שני). אם הילד/ה איתך – הכי טוב לתת לו/ה לבחור, אבל אם את מזדמנת לרמת גן בעצמך – את יכולה לסמוך על האינטואיציה שלך, או אפילו לקנות באתר וישלחו לך.
שני ביקשה גם להוסיף: שלא צריך להאמין, מספיק רק לאפשר, ולראות מה קורה (:
 

מניעה טבעית של הפרעות קשב, ריכוז והתנהגות

הפרעות קשב, ריכוז והתנהגות מסתירות פעמים רבות בעיות רגשיות, שלפעמים קל לנו יותר להתעלם מהן, להדחיק אותן, או להסתיר אותן מאחורי בעיות מנטליות כמו קשב או ריכוז. ילדים שסובלים מהפרעות קשב, ריכוז והתנהגות סובלים גם מבדידות, פחדים וכעסים – כי הם לא מצליחים להשתלט על עצמם ולנהל את המציאות שלהם, משום שילדים אחרים אולי נמנעים מהם, או משום שאין להם מקום בטוח ולגיטימי לפרוק בו את הרגשות שלהם – כולל כעס!
הדבר הזה נכון גם לילדים אחרים, כמובן, ואולי אפילו לגבי רוב הילדים, כולל רוב הילדים הגדולים, אבל יכול להיות שהילד/ה שלך כבר תויג/ה כאחד/ת שיש לה הפרעה, ולכן בכל פעם שהיא מנסה לפרוק רגשות שמפריעים לה היא הופכת אוטומטית ל'לא בסדר'   ):
מה שטוב זה שאפשר לעזור לו/ה – ואפילו בקלות ובכייף, ואותך זה יעשה גם יותר בריאה ויחסוך לך בדיאטה! כל מה שצריך זה - להשתולל!!!
בעצם, מדובר בשילוב של 6.ספורט + 7.פורקן רגשי. אפשר לרוץ בפארק ולצעוק, אפשר ללכת לים ולהשתולל בגלים, אפשר לקחת ניירות ולקשקש, אפשר לעשות מלחמת כריות. הרעיון הוא אחד – לאפשר השתוללות שהיא טובה, שמחה ולגיטימית – כדי להפסיק את החיבור בין ההתנהגות הרגילה עבורו/ה ובין להיות 'לא בסדר', השתוללות שמאפשרת פורקן רגשי והוצאת מרץ ואנרגיות שקשה לילד/ה לתעל אותן באופן אחר.
 

טיפולים אלטרנטיביים נוספים להפרעות קשב, ריכוז והתנהגות בילדים

כל שיטות הטיפול שלעיל הן שיטות זולות מאוד, או אפילו חינמיות, שאפשר לעשות בבית או לבד. אבל לפעמים עדיף לקבל עזרה – כי צריך, או פשוט כי זה כייף, נעים וקל יותר. 2 שיטות הטיפול הבאות מאוד מתאימות לילדים ומאוד אפקטיביות:
8. הילינג הוא אחד הטיפולים שאני הכי אוהבת – גם לתת וגם לקבל. את יכולה לעשות לילד/ה שלך הילינג לפני השינה או אפילו בזמן השינה. אפשר ללמד ילדים לעשות הילינג! אפילו אם זה רק לכמה רגעים. והילינג עושה ניסים – אפשר להעניק לאמא טיפול הילינג כדי לעזור לילד/ה, ולפעמים, גם הילדים הכי אקטיביים מסוגלים לפעמים לשכב ולהרגע כשזה מגיע להילינג. הנה הלינק למאמר עם סיפור על טיפול של הילינג לילדה.
9. תמציות באך גם הן דרך מאוד עדינה ונהדרת לעזור לילדים עם הפרעות קשב, ריכוז והתנהגות. מדובר במיצוי של צמחים דומה להומיאופתיה, כמו בתרופת רסקיו – שגם היא תמצית באך. נותנים לילד 4 טיפות על הלשון פעמיים עד 4 פעמים ביום, ונהנים מהתוצאות.
 

סיכום: טיפול טבעי, ללא ריטלין, בילדים עם הפרעות קשב, ריכוז והתנהגות

אני בטוחה שהילד/ה שלך נהדר ונפלא. האמת היא שרוב הילדים ה'פרועים' יחסית שזכיתי להכיר היו בין הילדים הכי נהדרים שהיכרתי. אולי הם מתויגים כסובלים מהפרעה דווקא בגלל הפער הזה - בין מה שהם ובין איך שהם מתנהגים לפעמים. מה שברור זה שהם ילדים שקשה להם בסיטואציות מסויימות, וגם העובדה שהאמא שלהם מאוד אוהבת אותם נראית לי ברורה. הדבר היחיד שיש לי להוסיף הוא שיש שיטות פשוטות וקלות לעשות גם לך וגם ליל/ה שלך שאת אוהבת יותר קל בחיים, יותר נעים, ויותר טוב.
אם יש לך עוד רעיונות – אשמח אם תכתבי לי כדי שאוכל לשתף.
 
אם אהבת את המאמר – אשמח אם תשתפי אותו.
אם את רוצה לקבל את המדריך לתזונה נכונה – כתבי לי בלינק הזה
 
©מיכל רון, ספטמבר 2017

מאמרים קשורים: 

הצהרה: מיכל רון איננה רופאה, תזונאית, דיאטנית או נטורפתית, ושירותי היעוץ והליווי מתבססים על ידע אישי ונסיון מצטבר. יש לראות את הכתוב באתר זה כהמלצה בלבד, ובשום אופן אין לראות בו תחליף לטיפול מסוג כלשהו.