5 מאכלים שעוזרים לריכוז ולזיכרון

מאכלים שעוזרים לריכוז ולזיכרון / טיפול טבעי בהפרעות קשב וריכוז עי תזונה

במאמר קודם שלי אני טוענת שאין דבר כזה 'הפרעות קשב וריכוז',
אלא רק מערכת שעובדת אחרת, ולכן צריכה טיפול מיוחד.
בעיקר, הייתי רוצה להתמקד בשני היבטים שיכולים מאוד לעזור לך:

 

5 מאכלים שעוזרים לריכוז ולזיכרון - לילדים ולמבוגרים

 

1. גמילה מ'לבן' והחלפתו במאכלים שעוזרים לריכוז

כדי להוריד את התסמינים של הפרעות קשב וריכוז, כדאי לוותר על פחמימות ריקות: סוכר לבן וקמח לבן. ברפואה קוראים לזה 'מדד גליקמי גבוה'.
מה שבעצם קורה זה שילד ששותה כוס קולה, המכילה כ-6 כפיות סוכר (!!!), כאילו שותה 8 כוסות אספרסו קצר.
אז למה מתפלאים שהילד 'היפר אקטיבי'?
וכמה כוסות 'משקה קל' הילד שותה ביום קיץ חם?
וכמה פרוסות לחם לבן?
 
מישהי פעם אמרה לי: 'נגמלתי מהרואין, ונגמלתי מסיגריות. מסיגריות היה יותר קשה.'
ככה גם עם סוכר.
זה אולי איום ונורא, וסביר להניח שזה כך,
ולכן כדאי, אולי אפילו הכרחי, שיתוף פעולה מצד הילד!!!
ועדיף מצד כל המשפחה.
ור' מאמרים על טיפים מעשיים ועל טיפים רגשיים שיעזרו לך לשנות את הרגלי האכילה שלך.

את המאכלים שהופכים אותנו להיפר אקטיביים - עדיף להחליף באוכל שתומך בבריאות שלנו,
ועוזר לריכוז ולזיכרון, כמו דגנים מלאים, פירות, סילאן, ועוד. 
אם ברצונך שאשלח לך חינם את המדריך לתזונה נכונה - אפשר לכתוב לי לכאן
 

2. מאכלים 'מקרקעים' עוזרים לשיפור הריכוז והזיכרון, ומטפלים בהיפראקטיביות

אנשים שסובלים מהפרעות קשב וריכוז הם אנשים שהמערכת שלהם רגישה ומעודנת יותר. הם יותר 'באוויר' ופחות 'באדמה'.
מזון 'מקרקע', שעוזר להם להיות יותר 'פה' ופחות 'שם', יעזור להם להרגע.
מזון כזה כולל:

  1. שורשים: גזר, בטטות, סלק, וכד'. כל יום שורש!!! 2-3 גזרים בתיק האוכל; מרק בטטות בערב (יש מתכון באתר); סלק אפשר סתם לבשל במים וזה טעים, למשל.
  2. אורז מלא!!! מדובר באחת מ'תרופות הפלא' הכי חזקות שאני מכירה, להמון דברים. גם להפרעות קשב וריכוז. פעמיים – שלוש בשבוע. גם, יש כמה מתכונים באתר.

 

3. אומגה 3 עוזרת לריכוז, לזיכרון, ולאיזון מצב הרוח

המלצת הרופאים גם לילדים וגם למבוגרים, גם להתפתחות המוח, גם לטיפול בדלקות, וגם לבריאות הלב, היא לאכול המון דגים שגדלו במים עמוקים (טונה, סלמון, סרדינים, מקרלים), או לאכול המון זרעי פשתן טחונים או שמן המפ.
אפשר לאכול דגים, להוסיף שמן או זרעי צ'יה לסלט, או לצרוך כקפסולות.
עוד על רכישת אומגה 3 + קופון הנחה יש בלינק הזה

4. מזון על לשיפור הריכוז והיזכרון: ספירולינה

הספרים של קריון תורגמו לעשרות שפות, כולל עברית, ונמכרו בעשרות מליוני עותקים בעולם כולו – בנוסף לכמה הופעות באו"ם, ועוד ארועים.
ואחת ההמלצות הכי חמות שלו לילדים (ומבוגרים) שסובלים מהפרעת קשב וריכוז היא לצרוך אצה כחולה ירוקה.
מזונות על מרגיעים אותנו, נותנים לגוף ולמוח את מה שהם צריכים, ותורמים ליכולות הריכוז והזיכרון. 
בארץ לפעמים צריך לקחת משכנתא כדי לקנות אותן, אבל בחו"ל אפשר להשיג בעשירית המחיר – הנה הלינק עם עוד מידע על האצה.
המלצה נוספת שלו היא על טיפול בהילינג – איזון השדות המגנטיים. הנה לינק להסבר.
 

5. צמחי מרפא שעוזרים לשיפור הריכוז והזיכרון

אמנם לא מדובר במזונות לשיפור הריכוז, אבל גם תה נחשב, נכון?
לפעמים 'תה צמחים' נשמע פחות מסובך מ'צמחי מרפא'  (:
תה הצמחים או צמחי המרפא יכולים לעזור בטיפול בהפרעות קשב וריכוז כי הם מכניסים יותר שקט ורוגע לחיים, בעלות מינימלית, בטוב, ובטעים.
נסה, למשל, להכין לעצמך קנקן עם תה פסיפלורה,
או עם 2 תיוני קמומיל (בבונג).
הרעיון הוא שיהיה קנקן עם תה על השיש תמיד, ובמקום לשתות מים (או קפה שחור) תמיד יהיה לך 'בשלוף' תה מרגיע. מאוד עוזר!
 

סיכום: 5 מאכלים ומזונות שעוזרים לריכוז ולזיכרון

אמרו לך שיש לך 'בעיה' של הפרעת קשב וריכוז?
אמרו לך לקחת תרופות ואתה לא רוצה, אבל גם לא יודע מה אתה יכול לעשות לבד כדי לעזור לעצמך?
אם במקום לקחת תרופות תנסה את 5 המאכלים שעוזרים לריכוז ולזיכרון - 
אם תנסה להפסיק, או אפילו רק להוריד את צריכת הסוכר הלבן,
תתחיל לאכול כל יום שורש/ים ופעמיים בשבוע אורז מלא,
ותקח 2 קפסולות של אומגה 3 ביום,
נראה לי שתוך 3 שבועות תוכל להגיד לי תודה (:
 
תגלה לי איך עבד?
 
אם יש לך שאלות נוספות, או לקבלת המדריך לתזונה נכונה – תמיד אפשר לפנות אלי בלינק הזה
© מיכל רון, ינואר 2010

מאמרים קשורים: 

הצהרה: מיכל רון איננה רופאה, תזונאית, דיאטנית או נטורפתית, ושירותי היעוץ והליווי מתבססים על ידע אישי ונסיון מצטבר. יש לראות את הכתוב באתר זה כהמלצה בלבד, ובשום אופן אין לראות בו תחליף לטיפול מסוג כלשהו.